فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: باند چهار نفره خرابکاری و مرتبط با معاندین در این استان شناسایی و متلاشی شد.

دستگیری - بازداشت - انهدام باند

به گزارش همشهری‌آنلاین ، «سردار حیدر سوسنی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال چندین فقره تخریب و آتش سوزی تعدادی از بنرهای تبلیغاتی و همچنین چندین مورد شعار نویسی در نقاط مختلف استان و نگرانی امت حزب الله مراتب در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا علاوه بر تشکیل تیمی عملیاتی و فنی متشکل از کارشناسان خبره و مجرب پلیس و با فعال کردن شبکه منابع خبری در نشانگاه های هدف، اشراف و گسترش چتر اطلاعاتی، پایش دوربین های مداربسته و بهره گیری از اقدامات فنی و اطلاعاتی هویت سرباند این گروه شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: سرگروه این باند به نام (ن - گ ) سابقه خرابکاری و همکاری با ضد انقلاب و معاندین در زمان اغتشاش‌های سال ۱۴۰۱ نیز داشته شناسایی شد.

سوسنی بیان کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی دلالت داده و تحت بازجویی و تحقیقات فنی قرار گرفت.

وی ادامه داد: متهم در مواجهه با مستندات موجود لب به اعتراف گشوده و عنوان کرد با اجیر کردن و وعده پرداخت مبالغی به افرادی به نام‌های (ا.خ) و (ع.ن ) اهل یکی از شهرستان های شمالی استان و (ح.ک) تبعه افغانستان آنان را ترغیب به انجام اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی از قبیل تخریب و آتش سوزی بنرهای انتخاباتی، تعرض به مقرهای دولتی، انتظامی و نظامی کرده است.

وی افزود: همه اعضای این باند در عملیات‌های پیچیده دستگیر و در مواجه با مدارک موجود، به صراحت به بزه انتسابی اقرار و اعتراف کردند.

سوسنی عنوان کرد: همچنین متهمان اعتراف کرده‌اند که قصد تعرض و پرتاب کوکتل مولوتوف و آتش زدن یکی از مقرهای انتظامی در شمال استان را داشته که قبل از انجام هرگونه اقدام دستگیر و توطئه آنان خنثی شده است.

وی اظهار کرد: همه متهمان دستگیر شده سابقه شرکت در اغتشاشات سنوات قبل (۱۴۰۱) و دستگیری در زمان اغتشاشات را داشته که به مرجع قضایی معرفی شدند.



کد خبر 866362
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha